Συνολικές προβολές σελίδας

Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου 2013

ΑΝΑΖΗΤΟΥΝ «ΧΟΡΗΓΟΥΣ» ΓΙΑ ΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΣΥΝΟΡΙΟΦΥΛΑΚΗΣ




ΓΙΑ 100.000 ΕΥΡΩ ΜΕΝΟΥΝ ΑΚΙΝΗΤΑ  ΤΑ 180 ΑΠΟ ΤΑ 200 ΤΖΙΠ ΑΚΥΡΩΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΦΥΛΑΞΗΣ ΤΩΝ ΣΥΝΟΡΩΝ
ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΒΛΑΧΟΥΤΣΑΚΟΥ
Παρατηρούν, καταγράφουν, ενημερώνουν χωρίς όμως να μπορούν να επέμβουν και να αποτρέψουν.
Αυτή είναι πλέον η καθημερινότητα των συνοριακών φυλάκων που υπηρετούν στο μέχρι πρότινος μεγαλύτερο «πέρασμα» λαθρομεταναστών στη χώρα, που δεν είναι άλλο από την περιοχή του Έβρου.
Την ώρα που η προσπάθεια να κλείσει οριστικά η «τρύπα» στα σύνορα του Εβρου από το ατέλειωτο κύμα των λαθρομεταναστών έφερνε τα πρώτα χαμόγελα με απτά αποτελέσματα στην ηγεσία του Υπουργείου Προστασίας του πολίτη -μετά την κατασκευή του φράχτη όσο και την  αποστολή εκατοντάδων συνοριοφυλάκων-, ένας νέος εφιάλτης έκανε την εμφάνιση του. Πρόκειται για τους  προυπολογισμούς αυστηρής λιτότητας αλλά και τις αιματηρές προσπάθειες να περικοπούν δαπάνες από παντού. Ετσι ενώ το υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη κάνει λόγο για «εθνική ανάγκη φύλαξης των συνόρων», οι ένστολοι που αποσπάστηκαν στην περιοχή καλούνται να αντιμετωπίσουν το παράνομο μεταναστευτικό κύμα «γυμνοί», καθώς πάνω από το 85% των οχημάτων που έχουν στη διάθεσή τους, είναι χαλασμένα με αποτέλεσμα να παραμένουν ακινητοποιημένα σε μάντρες.
Τα περισσότερα δε από αυτά, χρονολογούνται από το 2000 και έχουν διανύσει πάνω από 700.000 χιλιόμετρα!

«Καθόμαστε και αγναντεύουμε»
Μέχρι πρότινος, κάθε τρία χιλιόμετρα υπήρχε και ένα περιπολικό, έτσι ώστε όταν υπήρχε περιστατικό, τα οχήματα που βρίσκονταν σε ακτίνα 10 χιλιομέτρων να μπορούν να συγκεντρωθούν ώστε να επιχειρήσουν μαζί.
Τώρα η κατάσταση είναι τελείως διαφορετική. Όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ, στον Έβρο υπάρχουν περίπου 200 αυτοκίνητα, με τα 180 από αυτά να χρειάζονται άμεσα επισκευή καθώς αντιμετωπίζουν βλάβες και είναι ανενεργά, με αποτέλεσμα να είναι παρατημένα σε διάφορους χώρους γύρω από τα τμήματα των υπηρεσιών.
Ενδεικτική είναι η περίπτωση του τμήματος συνοριακής φύλαξης Φερών. Από τα 55 οχήματα τα οποία βρίσκονται στη διάθεση της υπηρεσίας, είναι ενεργά μόλις τα τέσσερα!
Συνοριακοί φύλακες, μιλώντας στα «Παραπολιτικά», εξηγούν ότι τα αυτοκίνητα των υπηρεσιών πρέπει να επισκευαστούν άμεσα, διότι η κατάσταση που επικρατεί δυσχεραίνει σημαντικά το έργο τους.
«Το 85% των οχημάτων είναι ακινητοποιημένα. Χρειάζονται λάδια, μπουζί, δυναμό και άλλα. Όταν το καλοκαίρι μία υπηρεσία χρησιμοποιούσε για κάθε βάρδια 20 αυτοκίνητα αυτή τη στιγμή χρησιμοποιεί τρία το πολύ. Τα αυτοκίνητα ξεκίνησαν να χαλάνε από το Φθινόπωρο και έκτοτε έχουν αφεθεί στη μοίρα τους γιατί δεν υπάρχουν διαθέσιμα χρήματα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην μπορούμε ούτε να επιχειρήσουμε ούτε να επέμβουμε. Καθόμαστε και 'αγναντεύουμε' χωρίς να είμαστε σε θέση να αποτρέψουμε» σημειώνουν χαρακτηριστικά.
Το ταμείον είναι μείον
Το πρόβλημα εντοπίζεται στο γεγονός ότι οι ιδιοκτήτες των συνεργείων που μέχρι πρόσφατα είχαν αναλάβει την φροντίδα των οχημάτων, πλέον αρνούνται να συνεχίσουν την συνεργασία, καθώς θα πρέπει να προπληρώσουν τα ανταλλακτικά και να πάρουν τα χρήματα μετά από έξι μήνες από το Ταμείο Εξωτερικών Συνόρων.
Ένστολοι που υπηρετούν στην περιοχή, αναφέρουν στην εφημερίδα ότι οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων αφενός δεν έχουν χρήματα να διαθέσουν και αφετέρου αρνούνται να ακολουθήσουν τη διαδικασία που ορίζει η ηγεσία της ελληνικής αστυνομίας.
«Πρέπει το υπουργείο να επέμβει άμεσα και να αποδεσμεύσει από τον κρατικό προϋπολογισμό κονδύλι ώστε να επιδιορθωθούν οι βλάβες. Χρειάζονται γύρω στις 100.000 ευρώ. Αν και οι διευθυντές ζήτησαν 200.000 για όλο το χρόνο, ακόμα και με 100.000 οι βλάβες θα αποκατασταθούν. Και να σκεφτεί κανείς ότι ο κάθε αστυνομικός που βρίσκεται στον Έβρο κοστίζει 2.000 ευρώ το μήνα. Δηλαδή για 1.000 άτομα που υπηρετούν δαπανούνται περίπου 2.000.000 ευρώ και δεν μπορούν να βρεθούν 100.000 ώστε τα αυτοκίνητα να είναι λειτουργικά» αναφέρουν οι ίδιες πηγές.
«Θα αναγκαστούμε να ζητήσουμε χορηγούς»
Ο πρόεδρος της ομοσπονδίας συνοριακών φυλάκων, κ. Παναγιώτης Χαρέλας, μιλώντας στα «Παραπολιτικά»,  επισημαίνει ότι στο τέλος οι υπηρεσίες, προκειμένου να επισκευάσουν τα οχήματα που διαθέτουν, θα αναγκαστούν να ζητήσουν χορηγούς.
«Σε λίγο καιρό θα αναγκαστούμε να ζητήσουμε χορηγούς για την φύλαξη των συνόρων καθώς τα ταμεία του κράτους έχουν αδειάσει και οι συνάδελφοι δυσκολεύονται να επιχειρήσουν και να φυλάξουν τα σύνορα. Ο εξοπλισμός χωρών όπως της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας, απέχει παρασάγγας -προς το καλύτερο- από την Ελλάδα. Τα αυτοκίνητα που διαθέτουμε είναι πολύ καταπονημένα. Δουλεύανε 24 ώρες το 24ωρο επί χρόνια. Υπάρχουν περιπτώσεις που έχουν βγει ρόδες, διαφορικά και άλλα. Είμαστε πολύ τυχεροί που αντέχουν τα αυτοκίνητα μέχρι σήμερα. Προσπαθούμε να κάνουμε σέρβις σε οχήματα που θα έπρεπε να είχαμε πετάξει πριν χρόνια» τονίζει.
Από τη πλευρά του, ο υπουργός Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, κ. Νίκος Δένδιας, σε συνάντηση που είχε με αντιπροσωπεία της Π.Ο.ΣΥ.ΦΥ. και της Ένωσης Συνοριακών Φυλάκων Έβρου, δεσμεύτηκε ότι θα προβεί σε όλες τις απαραίτητες διαδικασίες προκειμένου τα προβλήματα να επιλυθούν.
Κατά την συνάντηση, πέρα από τη κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει τα οχήματα, ετέθησαν στον υπουργό, και άλλα προβλήματα που αφορούν την περιοχή, όπως οι μετακινήσεις προσωπικού.
Η πάγια θέση της ομοσπονδίας είναι ότι πρέπει οι μετακινήσεις να σταματήσουν άμεσα, καθώς το πρόβλημα δεν λύνεται με αυτές, και δημιουργείται μεγάλο πρόβλημα στην υπόλοιπη επικράτεια.
Παράλληλα, κατατέθηκαν οι λύσεις που προτείνει η Π.Ο.ΣΥ.ΦΥ., δηλαδή η άμεση μετακίνηση των καταγόμενων από την περιοχή του Έβρου αλλά και των επιθυμούντων από τις υπόλοιπες περιοχές, καθώς επίσης και προσλήψεις στα πλαίσια των δυνατοτήτων του κράτους , νέων Συνοριακών Φυλάκων για τον νομό Έβρου.
Ζητήθηκε ακόμη από τον κ. Δένδια να γίνει μία νομοθετική ρύθμιση, έτσι ώστε όλοι όσοι επιθυμούν να μετακινηθούν σε οποιοδήποτε κέντρο φιλοξενίας, να συνεχίζουν να λαμβάνουν την μοριοδότηση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου