Συνολικές προβολές σελίδας

Τετάρτη, 19 Ιουνίου 2013

ΨΑΡΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕΣΩ INTERNET



“Ψαρεύοντας” μέσω Internet

ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ ΕΝΕΖΛΥ
Πριν λίγα χρόνια αποτελούσε το σατυρικό, έως φανταστικό περιεχόμενο μια διαφήμισης  τηλεφωνικής εταιρείας  όπου ο βρετανός  πελάτης ζητούσε on line εξειδικευμένες παραγγελίες ψαριών από τους Ελληνες ψαράδες. Σήμερα η τακτική αυτή είναι πραγματικότητα για όλη την Ελλάδα. Με ένα μόνο click να μπορεί  κάποιος να εξοικονομήσει  χρόνο,  καθώς  μέσα σε λίγη ώρα θα είναι  στην πόρτα του τα καλύτερα φρέσκα ψάρια. Έτοιμα, καθαρισμένα, ακριβώς όπως τα θέλει. Η δυνατότητα αυτή  αποτελεί μια σημαντική εξυπηρέτηση για τη νοικοκυρά και μπορεί πλέον να πραγματοποιηθεί με την βοήθεια  του διαδικτύου.

 Το ιδανικό, για ένα σωστό και ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής είναι να καταναλώνουμε δυο φορές την εβδομάδα, ψάρια. Όταν μάλιστα το ψάρι είναι φρέσκο αλλά και μαγειρεμένο σωστά ακόμα καλύτερα, καθώς τα οφέλη που προσφέρει στην  υγεία μας είναι πολλά! Ποιοί όμως έχουν την δυνατότητα να φάνε πραγματικά φρέσκα ψάρια, όταν δεν μένουν σε  νησί ή σε κάποια παραθαλάσσια περιοχή; Το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν όσοι μένουν σε μεγαλουπόλεις όπως είναι η Αθήνα, είναι ότι σπάνια έχουν την ευκαιρία να βρουν φρέσκο ψάρι και συχνά επιλέγουν κατεψυγμένα λόγω συνθηκών.
Τη λύση στο πρόβλημα έδωσε ο κ. Στρατής Μπουρνούς , ο οποίος μέσα από την ιστοσελίδα του  (psaradiko.gr) , δίνει την δυνατότητα σε όσους θέλουν, να έχουν φρέσκο ψάρι στο τραπέζι τους, χωρίς να σπαταλήσουν χρόνο σε διαδρομές και χωρίς να μπούν στη δύσκολη θέση να τα καθαρίσουν, μιας και ο ίδιος παραδίδει με delivery φρέσκα ψάρια, ήδη καθαρισμένα.

Η ΕΞΈΛΙΞΗ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ
Γόνος μεγάλης οικογένειας ψαράδων απο την Μυτιλήνη, ο 54χρονος  παίρνει την απόφαση και το 1988 έρχεται στην Αθήνα, όπου και ανοίγει ιχθυοπωλείο με την επωνυμία “O Μυτιληνιός”, στην περιοχή του Ζωγράφου. « Προέρχομαι απο μιά ιστορική οικογένεια ψαράδων που αναγκάστηκε με τους διωγμούς να φύγει απο την Σμύρνη και να εγκατασταθεί στην Μυτιλήνη. Θυμάμαι οτι απο πολύ μικρός βοηθούσα τον πατέρα μου με τα ψάρια, αλλά επειδή η δουλειά αυτή έχει πολύ κούραση και κόπο και είναι βραδυνή, οι γονείς μου ήθελαν να με αποτρέψουν να ασχοληθώ με αυτή και γι’αυτό το λόγο με έστειλαν να σπουδάσω». Με πτυχίο στα οικονομικά και σπουδές στον χειρισμό των υπολογιστών, ο κ. Στρατής ασχολήθηκε για μικρό χρονικό διάστημα με τα λογιστικοοικονομικά, αφού η αγάπη του για την θάλασσα και το ψάρεμα τον κέρδισε. « Αγαπώ πολύ το ψάρεμα και πάντα ήθελα να συνεχίσω την παράδοση. Και μάλιστα, όταν άκουγα απο Μυτιληνιές οικογένειες που ζούσαν στην Αθήνα οτι υπάρχει μεγάλη δυσκολία στο να βρούν φρέσκα ψάρια να φάνε, τότε μου μπήκε και η ιδέα να μετακομίσω απο το νησί στην πρωτεύουσα, ώστε να δώσω λύση στο πρόβλημα και το έκανα». Έτσι λοιπόν, πριν απο 25 χρόνια άνοιξε ένα ιχθυοπωλείο στην περιοχή του Ζωγράφου και από το 2000 εφάρμοσε και τη μέθοδο delivery. « Εξαιτίας της δυσπιστίας του κόσμου στην Αθήνα για τη φρεσκάδα του ψαριού, άρχισα να κάνω μια έρευνα αγοράς και ταυτόχρονα κερνούσα μικροποσότητες για να πειστούν. Κοστουμαρισμένος πήγαινα απο πόρτα σε πόρτα προσποιούμενος οτι κάνω μια επίσημη έρευνα και προσπαθούσα να μάθω τους λόγους της δυσπιστίας. Όταν είδα την έλλειψη εμπιστοσύνης και έχοντας συνεχείς κρούσεις απο τις οικογένειες των Μυτιληνιών, μπήκα στην διαδικασία να ενεργοποιηθώ και να κάνω κάτι γι’αυτό. Ήταν και ένας τρόπος, εκτός των άλλων,  σαν έμπορος να ικανοποιήσω και τον πατέρα μου ο οποίος σαν παραγωγός κυνηγούσε πάντα τα χρήματά του. Η συνεργασία μου μαζί του ήθελα να τον αφήσει απόλυτα ευχαριστημένο όπως και έγινε».
Ο ίδιος ξεκίνησε την λιανική πώληση πηγαίνοντας στον τόπο παραλαβής του εμπορεύματος είτε ήταν λιμάνι, είτε αεροδρόμιο και μέσω τηλεφώνου εκτελούσε τις παραγγελίες. Όταν η σχέση του με τους πελάτες απέκτησε εμπιστοσύνη ο ένας τον σύστηνε στον άλλον και η δουλειά του άρχισε να εξελίσσεται χρησιμοποιώντας ο ίδιος και το email. Μεγάλο πλεονέκτημα και αυτό που ενίσχυσε την πρωτότυπη ιδέα του ήταν και το γεγονός οτι τα φρέσκα ψάρια παραδίδονταν και καθαρισμένα, κάτι που ο ίδιος σκέφτηκε και δεν χρέωνε , αποτελώντας μεγάλη εξυπηρέτηση και διευκόλυνση για τις νοικοκυρές και όχι μόνο. « Ήταν στοίχημα για μένα να φέρω το φρέσκο ψάρι στην Αθήνα και μάλιστα ήθελα όχι μόνο να το φέρω, αλλά να φτάσει γρήγορα και στο τραπέζι του άλλου. Και σε αυτό με βοήθησε και η Ιστοσελίδα μου».
Μέσω της ιστοσελίδας ο κ. Στρατής καταγράφει όλες τις παραγγελίες σημειώνοντας για την κάθε μία ξεχωριστά τις απαιτήσεις των πελατών. « Ο κάθε πελάτης μου έχει πεί τι ψάρια θέλει, ποιές μέρες της εβδομάδας τα θέλει και σε τι ποσότητα. Έτσι, ξέρω οτι πρέπει να φροντίσω να συνεννοηθώ με τους ψαράδες των νησιών που συνεργάζομαι, να ρυθμίσω τις παραγγελίες ούτως ώστε να ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις και να έχουν τα ψάρια τους το πολύ μέσα σε τρεις ώρες απο την ώρα παραλαβής τους απο τα νησιά και τις ευρύτερες παραθαλάσσιες περιοχές ωστε να είναι φρέσκα». Ο Μυτιληνιός ψαράς αγαπάει πολύ αυτό που κάνει και γι’αυτό τον λόγο, συνεχίζει να επισκέπτεται σχετικές εκθέσεις και ταυτόχρονα κάνει και σπουδές σε ανοιχτό πανεπιστήμιο στον τομέα της μικροβιολογίας, προκειμένου να είναι πλήρως ενημερωμένος για όλους τους κανόνες υγιεινής. « Εκτός απο το καθάρισμα, τα ψάρια για να παραδωθούν, μπαίνουν σε ειδική συσκευασία ανάλογα με το πως τα θέλει ο καθένας. Οι τσάντες είναι ισοθερμικές για την καλύτερη μεταφορά και υπάρχει και φελιζόλ με πάγο προκειμένου να μεταφέρονται σαν μοσχεύματα. Και επειδή το ψάρι πρέπει να ξέρεις να το τρώς σωστά, κάτι που εξαρτάται απο τον τρόπο μαγειρέματος για να μη χάνει τα θρεπτικά συστατικά του, κατα τις παραδόσεις μας προσφέρουμε και δωρεάν συνταγές».
 Η παράδοση ψαριού μέσω internet σίγουρα αποτελεί μια πρωτότυπη ιδέα  που δείχνει ξεκάθαρα πως μπορεί να παντρευτεί ένα παραδοσιακό επάγγελμα με τη τεχνολογία με αποτέλεσμα την καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη που μάλλον αποτελεί και το ζητούμενο στη εποχή της κρίσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου