Συνολικές προβολές σελίδας

Τετάρτη, 27 Μαρτίου 2013

ΣΤΗΝ ΕΝΤΑΤΙΚΗ ΤΟ... ΕΚΑΒ



Μένουν στο δρόμο καθημερινά όσα ασθενοφόρα λειτουργούν ακόμα μετά από διαδρομές 800.000 χιλιομέτρων.
ΤΗΣ ΓΙΩΤΑΣ ΚΗΠΟΥΡΟΥ


Στην «εντατική» βρίσκεται πλέον το ΕΚΑΒ τους τελευταίους μήνες καθώς στο ...συνεργείο λόγω βλάβης βρίσκεται το ένα στα τρία ασθενοφόρα του οργανισμού καθώς η υποχρηματοδότηση του καθιστά  ουσιαστικά αδύνατη την επισκευή τους.
 Την ίδια στιγμή, οι εργαζομένοι, καταγγέλουν ότι  τα περισσότερα ασθενοφόρα που πραγματοποιούν διακομιδές στο Λεκανοπέδιο της Αττικής αποτελούν «κινούμενες βόμβες », καθώς είναι  δέκα ετών τουλάχιστον και δουλεύουν 24 ώρες το 24ώρο. Παράλληλα απίστευτα  μεγάλες είναι και οι ελλείψεις σε διασώστες όσο και τεχνικό προσωπικό.


Από τα 140 οχήματα που διαθέτει το ΕΚΑΒ, τα 55 βρίσκονται σταθερά εκτός λειτουργίας, αλλά και όσα μπορούν να κινούνται ακόμη εμφανίζουν καθημερινά βλάβες, θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή και τη σωματική ακεραιότητα τόσο των διακομιζομένων όσο και του πληρώματος των ασθενοφόρων.
"Τα ασθενοφόρα που διαθέτουμε έχουν αγοραστεί το 2004. Κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας δέκα χρόνια περίπου όταν συνήθως τα επαγγελματικά οχήματα πρέπει να αντικαθίστανται κάθε πέντε χρόνια. Δουλεύουν ασταμάτητα όλη την ημέρα και τη νύχτα, 365 ημέρες το χρόνο. Υπάρχουν ασθενοφόρα που έχουν διανύσει μέχρι και 800.000 χιλιόμετρα. Είναι φυσιολογικό επακόλουθο να βγάζουν προβλήματα" λέει ο κ. Ιωάννης Χούσος, πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων στο ΕΚΑΒ.

Η παλαιότητα των ασθενοφόρων σε συνδυασμό με τα χιλιάδες χιλιόμετρα που έχουν γράψει στα κοντέρ τους καθιστούν απαγορευτικό το κόστος συντήρησής τους, που σε αρκετές περιπτώσεις υπερβαίνει αυτό της αγοράς τους."Τα οχήματα επειδή είναι πολύ παλιά έχουν τεράστιο κόστος συντήρησης. Κόστος που δεν μπορεί να καλυφθεί από τον προϋπολογισμό του 2013 καθώς είναι μειωμένος κατά 40% σε σχέση με τους προϋπολογισμούς πριν της έλευση του Μνημονίου. Το πρόβλημα δεν λύνεται με επισκευές. Αυτά είναι μπαλώματα. Χρειάζεται ανανέωση του στόλου" εξηγεί ο κ. Χούσος.
 Παράλληλα, ο διαγωνισμός για την προμήθεια 200 ασθενοφόρων μέσω του ΕΣΠΑ έχει παγώσει αφού οι τρεις εταιρείες που συμμετείχαν σε αυτόν κατέθεσαν ενστάσεις και η υπόθεση βρίσκεται, δύο χρόνια τώρα, στα δικαστήρια και κανείς δεν γνωρίζει πότε και με ποιο τρόπο θα ξεμπλοκάρει ενώ ταυτόχρονα οι γνωρίζοντες τονίζουν ότι η καθυστέρηση αυτή  δημιουργεί τις κατάλληλες προυποθέσεις για βολικές,  μελλοντικές, απευθείας αναθέσεις    

Την ομαλή λειτουργία του ΕΚΑΒ εμποδίζουν και οι ελλείψεις σε διασώστες και τεχνικό προσωπικό. Όπως τονίζει  ο κ. Χούσος, στα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ ακόμη και αν λειτουργούσαν και τα 140 ασθενοφόρα δεν θα μπορούσαν να στελεχωθούν καθώς οι διασώστες δεν επαρκούν."Αυτή τη στιγμή, στην Αττική, ένα ασθενοφόρο αντιστοιχεί σε 75.000 κατοίκους όταν τα διεθνή στάνταρ προβλέπουν ένα ασθενοφόρο προς 25.000 κατοίκους. Οι διασώστες που έχουμε δεν φτάνουν για να καλύψουν και τις τρεις βάρδιες. Δεν είναι λίγες οι φορές που αναγκαζόμαστε να επιλέξουμε ανάμεσα σε δύο και τρία περιστατικά".

ΑΚΟΜΗ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ
Ίδια και χειρότερη είναι η κατάσταση στην επαρχία και τα νησιά. Η Φλώρινα, η Κομοτηνή και η Ξάνθη διαθέτουν από ένα μόνο ασθενοφόρο ενώ εφιαλτικό αναμένεται να είναι το καλοκαίρι για τη Χαλκιδική."Ο νομός Χαλκιδικής υπολειτουργεί. Το καλοκαίρι είναι παγίδα θανάτου καθώς διαθέτουμε μόνο τρία ασθενοφόρα, ένα για τα Μουδανιά, ένα για τη Κασσάνδρα και ένα για το Παλαιοχώρι, σε μια περίοδο που ο πληθυσμός πενταπλασιάζεται. Σκεφτείτε την απόσταση και το χρόνο που χρειάζεται ένα ασθενοφόρο για να πάει από την μια άκρη στην άλλη, σε περίπτωση για παράδειγμα ενός τροχαίου ατυχήματος" τονίζει ο κ. Ιερόθεος Γιαμουρίδης, γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Προσωπικού ΕΚΑΒ.



Ενδεικτικό της υποστελέχωσης του ΕΚΑΒ είναι και το τραγελαφικό περιστατικό που σημειώθηκε πρόσφατα στη Σάμο. Ελλείψει προσωπικού, ο διευθυντής του νοσοκομείου Σάμου, ο προϊστάμενος τεχνικής υπηρεσίας και ένας  ειδικευόμενος γιατρός αναγκάστηκαν να χρησιμοποιούσουν το ασθενοφόρο του νοσοκομείου προκειμένου να μεταφέρουν έναν ηλικιωμένο άνδρα. Και αυτό γιατί το μοναδικό ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ που κάλυπτε την βάρδια για όλο το νησί βρισκόταν στους Δρακαίους, που απέχει τουλάχιστον εξήντα χιλιόμετρα από το νοσοκομείο."Στη Σάμο διαθέτουμε μόνο δύο ασθενοφόρα, ένα για την ανατολική και ένα για τη δυτική Σάμο. Την ημέρα που συνέβη το περιστατικό κυκλοφορούσε μόνο ένα ασθενοφόρο γιατί δεν υπάρχει επαρκές προσωπικό για τη συγκεκριμένη βάρδια. Πήραμε μια πρωτοβουλία για να βοηθήσουμε την κατάσταση και αν χρειασθεί, εγώ προσωπικά θα το ξανακάνω γιατί πρόκειται για ανθρώπινες ζωές" λέει στα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΚΑ ο κ. Σπύρος Δεληγιάννης, προϊστάμενος τεχνικής υπηρεσίας του νοσοκομείου.


Την ίδια ώρα, όπως καταγγέλει ο κ. Γιαμουρίδης, οι εργαζόμενοι στο ΕΚΑΒ παραμένουν απλήρωτοι για τις εκτός έδρας υπηρεσίες τους αλλά και ακάλυπτοι καθώς δεν τους έχει καταβληθεί το βοήθημα για τα μέσα ατομικής προστασίας."Είμαστε απλήρωτοι για τις εκτός έδρας αποζημιώσεις από το Νοέμβριο του 2011 και για τα νυχτερινά, τις αργίες και τις Κυριακές από τον Μάρτιο του 2012. Επιπλέον, φέτος για πρώτη φορά δεν μας έχουν δώσει ούτε και το βοήθημα που παίρναμε κάθε χρόνο για τη στολή μας".



Οι εργαζόμενοι στο ΕΚΑΒ δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο να προβούν σε κινητοποιήσεις, σκέψεις που αν υλοποιηθούν θα δημιουργήσουν τεράστια προβλήματα στο ήδη ισχνό σύστημα υγείας." Δουλεύουμε με πληρότητα 33%. Ωστόσο, μετράμε πολύ τις αποφάσεις μας γιατί πρόκειται για ανθρώπους και ζωές. Αν συνεχιστεί όμως η αδιαφορία από την πλευρά της Πολιτείας, θα αναγκαστούμε να προβούμε σε κινητοποιήσεις" λέει ο κ.Χούσος. "Δεν θα μείνουμε με σταυρωμένα τα χέρια. Θα διεκδικήσουμε αυτά που μας αξίζουν" συμπληρώνει ο κ. Γιαμουρίδης.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου